Klant worden en account

Klant worden

  • Wat is het voordeel van het hebben van een account bij Raca Group B.V.?

    Ben je al klant bij ons en heb je een account, dan kan je direct online jouw bestelling plaatsen, een herhaalorder plaatsen of wijzigingen aanbrengen in jouw gegevens. Voor wederverkoop condities, messcherpe offertes, grotere aantallen of bijvoorbeeld jouw eigen logo op onze producten kan je contact opnemen met onze verkoop.

    Verder geniet je van de volgende voordelen: - Compleet, passend assortiment - Prijzen zien met jouw RACA account - Bezorgen of afhalen - Jouw betalingscondities en prijsafspraken automatisch geactiveerd

  • Hoe word ik klant bij Raca Group B.V.?
    • Ben je een (nieuwe) Nederlandse klant? Dan vragen wij jou om een account aan te maken op www.raca.nl.
    • Ben je een (nieuwe) Belgische klant? Dan vragen wij jou om een account aan te maken op www.raca.be.
    • Wanneer je jezelf registreert voor een online account en je bent al klant bij ons, zullen jouw betalingscondities en prijsafspraken automatisch geactiveerd worden. Je wordt hierover geïnformeerd per e-mail.
    • Wanneer je nog geen klant bij ons bent en online registreert, kan je direct online jouw bestelling plaatsen. Voor betalingscondities, offertes en prijsafspraken kan je contact opnemen met onze verkoop.
  • Ik heb speciale condities, hoe worden deze toegevoegd aan mijn account?
    • Wanneer je jezelf zich registreert voor een online account en je bent al klant bij ons, zullen jouw betalingscondities en prijsafspraken automatisch geactiveerd worden. Je wordt hierover geïnformeerd per e-mail.
    • Wanneer je nog geen klant bij ons bent en online registreert, kan je direct online jouw bestelling plaatsen. Voor betalingscondities, offertes en prijsafspraken kan je contact opnemen met onze verkoop.

Mijn account

  • Hoe wijzig ik mijn gegevens?

    Als je inlogt en navigeert naar “mijn account” kan je jouw gegevens aanpassen bij “mijn gegevens”.

  • Hoe maak ik een account aan?

    Je hebt vanaf iedere pagina op raca.nl de mogelijkheid om een account aan te maken door het registratie formulier in te vullen.

  • Kunnen meerdere medewerkers van mijn account gebruik maken?

    Het is uiteraard mogelijk om met meerdere meedewerkers gebruik te maken van één account. Het is misschien makkelijker om allen een eigen account aan te maken, zodat elke medewerker een eigen inlog heeft.

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?

    Indien je jouw wachtwoord bent vergeten, kan je op ‘wachtwoord vergeten’ klikken. Je ontvangt dan een e-mail om jouw wachtwoord aan te passen.

  • Waar staan de details van mijn bestelling?

    Als je inlogt en navigeert naar “mijn account” kan je jouw bestelgegevens inzien bij “bestellingen”, als je op 'bekijk' klikt en vervolgens de grijze balk bovenaan met jouw bestelnummer uitklapt, zie je alle details van jouw bestelling .

  • Hoe vraag ik een offerte aan voor grotere aantallen?

    Als je als wederverkoper of klant een speciale offerte wilt ontvangen, neem dan contact op via ons contactformulier met onze verkoop of via telefoon +31 (0)252-227070 of via de e-mail info@raca.nl.

  • Waar vind ik mijn factuur?

    Je kunt jouw factuur terugvinden in het besteloverzicht in jouw account bij ‘Mijn Bestellingen’.

Privacy

  • Hoelang worden mijn gegevens bewaard?

    Het schrappen van jouw persoonsgerelateerde gegevens vindt, voor zover dit niet in strijd is met wettelijke bewaringsverplichtingen en wanneer je het recht hebt doen gelden dat deze worden gewist, plaats, wanneer de gegevens om het met het opslaan nagestreefde doel te bereiken niet meer nodig zijn of wanneer het opslaan ervan om andere wettelijke redenen niet toegestaan is.

  • In hoeverre worden mijn gegevens gebruikt voor reclamedoeleinden?

    Naast de verwerking van jouw gegevens voor het afwikkelen van jouw aankoop bij Raca Group B.V., gebruiken wij jouw gegevens ook om met jou ten aanzien van jouw bestellingen, bepaalde producten of marketingacties te communiceren en jou producten of dienstverleningen aan te bevelen, die je zouden kunnen interesseren. Tegen het gebruik van jouw persoonsgerelateerde gegevens voor reclamedoeleinden kan je te allen tijde in zijn totaliteit of voor bepaalde activiteiten bezwaar aantekenen, zonder dat hiervoor andere dan de transmissiekosten volgens de basistarieven ontstaan. Een mededeling in tekstuele vorm aan de onder nummer 1 genoemde contactgegevens (bijv. e-mail, fax, brief) is hiervoor voldoende.

    Informatie die wij van jou ontvangen, helpt ons om jouw inkoopbeleving permanent te verbeteren en voor jou klantvriendelijk en individueel in te richten. De door jou toegezonden en automatisch gegenereerde informatie wordt gebruikt om op jou en jouw belangen afgestemde reclame te realiseren. Wij gebruiken hiervoor beschikbare informatie, zoals bijvoorbeeld ontvangst- en leesbevestigingen van e-mails, informatie over computers en verbinding met het internet, besturingssysteem en platform, jouw bestelhistorie, jouw servicehistorie, datum en tijdstip van het bezoek aan de homepage, producten die je hebt bekeken.

    Deze informatie gebruiken wij uitsluitend in "gepseudonimiseerde" vorm. Door de analyse en evaluatie van deze informatie zijn wij in staat om onze websites en ons internetaanbod te verbeteren evenals jou daardoor individuele reclame toe te zenden. Dat wil zeggen die jou producten aanbeveelt die je ook daadwerkelijk zouden kunnen interesseren. Ons doel is het om onze reclame voor jou nuttiger en interessanter te maken. Daarom helpt de evaluatie en analyse van de door jou verzamelde onder pseudoniem aangegeven gegevens om jou niet ongebreideld reclame toe te laten zenden. Integendeel, wij sturen jou reclame zoals bijvoorbeeld de nieuwsbrief, productaanbevelingen, per e-mail of per briefreclame, die passen bij jouw interessegebieden. In zoverre wordt bijvoorbeeld ook vergeleken, welke van onze reclamemails je opent om te voorkomen dat er aan jou onnodige e-mails worden verstuurd.

  • Welke gegevens worden er bewaard?

    Privacybescherming is voor ons van groot belang. Daarom houden wij ons bij de registratie, verwerking en het gebruik van jouw persoonsgerelateerde gegevens streng aan de wettelijke bepalingen van de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming). Wij registreren en verwerken jouw gegevens en slaan deze op voor de gehele afwikkeling van jouw koop, met inbegrip van eventuele latere vrijwaringen, voor onze servicediensten, de technische administratie evenals eigen marketingdoeleinden. Voor jouw bestelling hebben wij jouw concrete naams-, en adresgegevens nodig. Jouw e-mailadres hebben wij nodig, opdat wij jou de ontvangst van de bestelling kunnen bevestigen en met jou kunnen communiceren. Wij gebruiken het bovendien voor jouw identificatie (klantenlogin). Verder ontvang je via jouw e-mailadres jouw bestel- en verzendbevestiging.

  • Aan wie worden mijn gegevens doorgegeven?

    Jouw persoonsgerelateerde gegevens worden alleen aan derden doorgegeven of anderszins doorgegeven, wanneer dit ten behoeve van de contractafwikkeling of afrekening vereist is of indien je vooraf jouw toestemming hebt gegeven. In het kader van de bestellingsafwikkeling ontvangen bijvoorbeeld de hier door ons ingezette dienstverleners (zoals bijv. transporteur, logistiekbedrijf, banken) de noodzakelijke gegevens voor de bestellings- en orderafwikkeling. De op die manier doorgegeven gegevens mogen door onze dienstverleners alleen worden gebruikt om hun taak te vervullen. Een naderszins gebruik van de informatie is niet geoorloofd en vindt ook bij geen van de voor ons werkende dienstverleners plaats.

  • Hoe kan ik mijn gegevens in zien?

    De gegevens die je bij ons achterlaat, kan je terugvinden in jouw account. Je kunt deze gegevens ook bij ons opvragen, hiervoor dien je contact met ons op te nemen.

  • Wanneer worden mijn gegevens verwijderd?

    Het schrappen van jouw persoonsgerelateerde gegevens vindt, voor zover dit niet in strijd is met wettelijke bewaringsverplichtingen en wanneer je het recht hebt doen gelden dat deze worden gewist, plaats, wanneer de gegevens om het met het opslaan nagestreefde doel te bereiken niet meer nodig zijn of wanneer het opslaan ervan om andere wettelijke redenen niet toegestaan is.

Inloggen en website functionaliteiten

  • Ik ontvang geen e-mail, nadat ik bij "wachtwoord vergeten" mijn e-mailadres heb opgegeven. Wat nu?
    • Je kunt alleen gebruikmaken van deze functie als je een account bij ons hebt, anders vragen wij jou om een account aan te maken
    • Heb je al op de bevestigingsknop gedrukt?
    • Heb je het juiste e-mailadres opgegeven?
    • Wij vragen je om even te wachten totdat de e-mail in jouw mailbox verschijnt. Mogelijk kan dit even duren.
    • Controleer ook jouw SPAM of ongewenste e-mail, het is goed mogelijk dat de e-mail daar terecht komt.

    Heb je geen e-mail ontvangen? Neem dan contact met ons op.

  • Een functie op de website werkt niet, wat kan ik het beste doen?

    Wij vragen je om jouw cookies te verwijderen om de website te refreshen.

    Dat doe je zo:

    Werk je met Microsoft Internet Explorer? Wij raden je aan (ook voor jouw veiligheid) om over te stappen op een andere Browser. Microsoft Internet Explorer wordt sinds 2017 niet meer geüpdatet. Microsoft Internet Explorer is opgevolgd door een nieuwe browser, genaamd Microsoft Edge.

  • Ik kan niet inloggen. Wat nu?

    Volg de stappen hieronder om tot een oplossing te komen:

    1. Heb je wel al een account?

    Nee, je kan een account aanmaken. Ja, zie stap 2

    2. Op welke website probeer je in te loggen?

    Wees er zeker van dat je inlogt op de juiste website (www.raca.nl, www.raca.be of www.racaparts.com/nl), ga naar stap 3. Log je op de verkeerde website in? Log je alstublieft op de juiste website in.

    3. Met welk e-mailadres probeer je in te loggen?

    Je kan jouw gekoppelde e-mailadres verifiëren bij onze medewerkers. Zij kunnen precies zien of er een account bestaat met jouw e-mailadres. Wellicht voert u een “verkeerd wachtwoord” in. Zie stap 4.

    4. Het wachtwoord komt niet overeen met het opgegeven e-mailadres

    Het is mogelijk dat...

    • CAPSLOCK is ingeschakeld? Probeer het vervolgens opnieuw
    • je wellicht jouw wachtwoord ergens hebt opgeslagen of opgeschreven?
    • het wachtwoord dat je intypt niet voldoet aan de eisen. Een wachtwoord moet minimaal 6 tekens lang zijn, wellicht vormt dat een geheugensteuntje voor het achterhalen van het wachtwoord. 

    Zijn alle bovenstaande vragen met “nee” beantwoord, dan vragen wij jou om een nieuw wachtwoord aan te vragen, via “wachtwoord vergeten”. Het is vanwege de AVG wet- en regelgeving niet mogelijk om jouw wachtwoord te achterhalen. Vervolgens ontvang je in jouw mailbox (mits juist e-mailadres ingevoerd) een e-mail met een link om het wachtwoord te herstellen.

    5. Verwijder jouw cookies om de website te refreshen en probeer nogmaals in te loggen

    Heeft al het bovenstaande niet gewerkt? Dan vragen wij je om jouw cookies te wissen.

    Dat doe je zo:

    Werk je met Microsoft Internet Explorer? Wij raden je aan (ook voor jouw veiligheid) om over te stappen op een andere Browser. Microsoft Internet Explorer wordt sinds 2017 niet meer geüpdatet. Microsoft Internet Explorer is opgevolgd door een nieuwe browser, genaamd Microsoft Edge.